Cum va arăta noul Teatru Naţional

Această clădire nu va fi o simplă instituţie teatrală, ci una complexă de cultur㓸 a spus Ion Caramitru.

Mi-au plăcut foarte mult cuvintele lui Ion Caramitru. Şi parcă mi-a cules din suflet dorinţa ce o aveam pentru un teatru al nostru.

Este evident că noul Teatru Naţional din Bucureşti se vrea mai modern, mai mare, mai funcţional.

Ce mă interesează pe mine este că s-au gândit să introducă elemente ce bucură ochiul (meu): o sală de expoziţie, un amfiteatru în aer liber pe clădire, cafenele, etc.  şi îl reconstruiesc într-un sens mai larg.

Punctul numărul doi ar fi că, Teatrul va arăta ceva mai fresh, părerea mea. Deşi stilul ar putea duce cu gândul la Le Corbusier (arhitectul Charles-Édouard Jeanneret), ar fi ceva nou pentru noi.

Am auzit păreri cum cum că vechea faţadă era seriosă şi impunătoare, dar scopul unui teatru nu este de a intimida. Ca orice actor, ar trebui să fie mai excentric, să sfideze unu, doi conservatori şi să se deosebească de restul clădirilor din jur.

Eu una sunt aproape entuziastă pentru noul Teatru!

Şi era să uit de Romeo! ROMEO ŞTEFAN BELEA este arhitectul ce se ocupă de proiect. Îmi pare rău că Bucureştiul nu are şi el o mai mare cunoştiinţă despre arhitecţii săi. Toate capitalele au preferaţii sau arhitecţii vedetă ce îşi lasă amprenta asupra oraşului. Noi…cam puţin. Dar Romeo Belea are doctorat în spaţiul teatrului de dramă contemporan (sigur, asta era în 73, poate de asta e fan Jeanneret :) ) şi nu e prima oară când are de-a face cu TNB-ul.

El a făcut şi City Gate. Recunosc că la început mi se păreau cam nasoale, dar clădirile arată bine. Problema ar fi cu restul ce pare din alt film.

Eu îl voi detesta pe veci pe fostul arhitect şef al capitalei, Adrian Bold, ce este reponsabil pentru multe lucruri urâte. Dacă el a fost arhitect şef din 1997 (până în 2008)…faceţi un calcul referitor la cine a semnat toate porcăriile ce fac ca oraşul ăsta să arate din ce în ce mai rău. Sunt tristă că s-a ales cu doar o demitere (probabil rezultată într-o lungă vacanţă în Caraibe după toţi banii făcuţi în 11 ani de afaceri) după ce l-a mustrat o Comisie de Disciplină. Ce să zic!? =)))

Ar trebui să fie mai vizibili oamenii ăştia. Am stat 30 de minute să găsesc cuvintele cheie care să mă ducă în final la arhitectul şef actual. Chiar m-am chinuit. Aş vrea să ştiu mereu cine semnează actele ce duc la ridicarea unor zgârie nori absurzi sau arestarea protestatarilor paşnici de orice fel. Oamenii nu sunt vizibili şi nu sunt scoşi responsabili. Pentru că nu Băsescu semnează toate actele din ţara asta. Resposabil este şi cel mai banal funcţionar care ţi-a greşit un formular sau te-a îndrumat greşit. Oamenii trebuie responsabilizaţi. Mereu aruncâm vina pe alţii sau pe unul doi lideri sau papagali (aş vrea să îmi cer scuze faţă de neamul papagalilor). Ne minţim că dacă ei pleacă, scăpâm de aceşti viruşi.

Iată articole ce elaborează mai mult cu privire la schimbările structurale ce vor avea loc:

În haine noi… – fain articol ce are nişte aplicaţii ce îţi arată camerele din orice unghi vrei cu ajutorul mouse-ului.

“Un proiect absolut senzaţional”

Află cum va arăta Teatrul Naţional în 2013

Comments
3 Responses to “Cum va arăta noul Teatru Naţional”
  1. SSG says:

    Totul poate fi frumos daca si spatiul din fata TNB este eliberat si ramane un parc simplu si deschis.

  2. Stef says:

    “El a făcut şi City Gate. Recunosc că la început mi se păreau cam nasoale, dar clădirile arată bine. Problema ar fi cu restul ce pare din alt film.”

    Draga aripaceimilipseste, nu stiu daca studiezi, ai studiat sau doar esti pasionata de arhitectura, dar daca faci astfel de afirmatii, ar trebui sa fii constienta ca arhitectii cu adevarat buni nu construiesc intr-un spatiu imaginar, in care fanteziile lor se incadreaza perfect pentru ca li se creeaza mediul adecvat, ci intr-un context deja construit. Un arhitect cu adevarat bun e, in primul rand si un urbanist bun, un sociolog, un psiholog si un bun observator al contextului. Daca cladirea ta are de suferit pentru ca nu se incadreaza bine, pentru ca in jurul ei sunt numai “cladiri ordinare”, problema nu e la context, e la tine. Ceea ce tu numesti arhitect bun, eu numesc DESIGNER. Din aceeasi categorie fac parte si Zaha Hadid, Daniel Liebeskind sau Robert Venturi. Nu intina numele unui arhitect adevarat ca Le Corbusier pin asocieri nepotrivite. Nu contest designul cladirilor City Gate, le contest ARHITECTURA!

    P.S. Sunt de acord ca teatrul are nevoie de o cladire mai excentrica, emblematica, moderna, dar asta nu e o scuza ca sa sacrifici o cladire care ar fi trebuit sa fie protejata ca monument istoric. Sigur se gasea un loc pentru un nou teatru. Stim cu totii ca ce se face in bucuresti nu e arhitectura. E specula imobiliara si manarie.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] unitar pentru o vreme îndelungată. Acum că TNB-ul va fi și mai scund (în primul plan – vezi aici ), mi-e teamă  că vom căuta cu ochii mici printre mâinile și picioarele lui Goe, Dandanache […]



Lasă-mi un comentariu! :)

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

