Ancora Agora?

Am început să îmi bat la cap prietenii, cu subiectul blogului meu. Intenţia mea nu era a-mi face reclamă, ci pentru a le citi expresiile şi pentru a obţine comentarii. Astfel mi-a ajuns la cunoştinţă proiectul pentru o zona liberă de discuţii pe probleme civice sau interes public. Vă rog să remarcaţi faptul că am evitat denumirile date în articolele pe care le-am găsit: loc de “proteste fără aviz”, “zonă liberă pentru proteste”, ce au culminat apoi în termenul de “agora”.

Povestea este următoarea (rezumat):

Preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia, Cristian Pârvulescu, are ideea de a amenaja şi a crea nişte metode simplificate prin care oamenii să poată folosi Piaţa Universităţii în chip de agora. – început de an 2012, ianuarie.

Sorin Oprescu pare să fie OK cu asta.

Pârvulescu şi Oprescu sunt visători, MAI este sarcastic, Consilierii primăriei capitalei nu au fost convinşi.

În ianuarie 2012 nu se rezolvă nimic, proiectul fiind respins în Cosiliul General al capitalei.

Dar, în Martie 2012, ideea este pusă în dezbatere publică pe site-ul pmb.ro .

Cum anume au descoperit chiar şi 10 oameni acea parte a site-ului mă depăşeşte. Eu am căutat 20 de minute locul unde era pusă spre dezbatere problema în cauză şi acel site m-a bătut la fundul gol. Oricum, cei 10 oameni evident mai inteligenţi ca mine, dintre care unul se autodefineşte “ciumpalac”, au comentat cu argumente destul de valabile, părerea mea. Repet. Cei 10. Hmmm….

Apoi titlurile o iau spre alte zone. Sunt aduse în prim plan toate “lipsurile” (sau “surplusurile”) proiectului. Agora pare să aibă cam multe condiţii : orar, solicitări scrise, număr maxim de participanţi.

Ce inţeleg eu din starea de spirit a presei este că nu le place deloc ideea asta. Cum era aia cu jurnalişti obiectivi? Îmi miroase de la o poştă că tot ce se scrie e ca să se caute nod în papură. Nici măcar un titlu nu era “Hai să ne dăm cu părerea ca cetăţeni!”, “Veniţi la consiliu!” , “Iată ce idee se propune. Ce părere aveţi?”.

Ziare.com are jumătate de bulină de la mine pentru că a făcut măcar un amarât de sondaj cu o întrebare formulată greşit. Nu e un loc de proteste. E un loc de dezbatere, în primul rând. Aşa reiese şi din proiect. Deşi dacă e să analizez afirmaţiile preşedintelui Pro Democraţia, aş spune că ideea lui iniţială se referă la proteste, şi nu la dezbateri. Aşa îmi sună mie.

Bun. După ce toată lumea devine nemulţumită de cum arată Proiectul de hotărâre privind conferirea statutului de spaţiu de dezbatere publică Pieţei Universităţii, îşi strâng jucăriile şi pleacă acasă.

Ong-urile nu sunt fericite, cetăţenii par să strâmbe din nas, iar Comisia Tehnică Urbansim şi Amenajarea Teritoriului s-a plictisit şi scoate proiectul din ordinea de zi.

Un mare fâs!

Mă aşteptam să fie o adevărată luptă pentru această idee. Radeam când citeam afirmaţia Claudiei Tapardel (reprezentanta grupului de consilieri generali ai Primariei Capitalei). Era atitudinea aceia de părinte care se preface că nu înţelege de ce copilul ei (max 7 ani) a refuzat jucăria după ce i-a impus prea multe condiţii pentru a o obţine. Ehec! Mai avem cale lungă!

TU ce părere ai de a avea o agora? Unde ai vrea să fie?

Comments
3 Responses to “Ancora Agora?”
  1. Serban says:

    Peste cateva luni se va uita de acest proiect fiindca au reusit sa transforme o idee pur democratica intr-o unealta politica. Ce este mai interesant este ca ambele parti (daca pot sa impart ce se intampla in piata Universitati in doua parti) au reusit sa faca asta.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] în beci. Viaţa mea este mult mai frumoasă de atunci. (am câutat 2 ore alaltăieri ca să scriu articolul despre agora şi încă nu sunt lămurită dacă consilierii au votat împotriva sau doar s-au abţinut pentru […]



Lasă-mi un comentariu! :)

