De la zoo la “zoo”

Bună seara,

Îniţial vroiam să vă spun câteva cuvinte despre obişnuinţa trecătorilor cu protestatarii de la Universitate. Nu e prea interesant şi era normal să se petreacă asta, de vreme ce oamenii sunt puţini, sunt acolo în fiecare zi şi nu ne afectează decât vizual şi auditiv uneori, ca un televizor lăsat deschis.

Mai afectată sunt însă de ce citesc. Am dat un google să văd dacă s-a scris ceva astăzi despre ce se întâmplă la kilometrul nostru zero. Mi s-au părut mai gălăgioşi ca deobicei şi ieri era un grup mare pe partea cu fântâna, cum am menţionat în postarea trecută. Nu am găsit nimic de ieri azi, dar am dat peste altele şi m-am îngrozit.

Am dat peste blogul lui Cezar Avramuţă şi poastarea lui “De ce nu iese lumea în stradă?” mi-a atras atenţia. Are mare dreptate cu două lucruri: trebuie să ne întoarcem la adevăr (eu una, nu suprapun ideea de adevăr cu cea de Dumnezeu, dar fiecare cu folozofia lui) pentru că deja tinerii din jurul meu (inclusiv eu) sunt secaţi de orice speranţă pentru ţara asta. Toţi pleacă în toate colţurile lumii şi visele lor se învârt în universităţi japoneze, olandeze, englezeşti şi nordice. Nu e vorba de politică, nici măcar de minciuni, ci de impuritatea lucrurilor.Nimic nu e sigur, nimic nu e corect, totul se măsluieşte, se improvizează, se negociază chiar pe legi, se uită care sunt alea! Sunt scoase pe prima pagină valori mizerabile şi trebuie să sapi prin bloguri şi publicaţii obscure sau micuţe să citeşti şi să vezi ceva interesant. Asta este legat de punctul doi pe care îl identifică poate fără să vrea.

“Aștept cu nerăbdare ca marile noastre valori, marii noștrii oameni de cultură, să vină în stradă. O oră măcar. Asta ar da tonul. Presa și televiziunile ar vui. Lumea s-ar deștepta.”

Ipoteza şi concluziile sunt fanteziste, dar premisa că presa ar “vui” numai în cazul unor subiecte ce se leagă de persoane cunoscute adică vedete (altă valoare jegoasă scoasă la înaintare în orice circumstanţă) spune ceva clar, ce se află în mentalul colectiv. Spun vedete pentru că mă îndoiesc că va vui presa dacă va apărea un om de cultură ce nu are o nevastă din Libertatea sau un reality show/telenovellă.

Presa nu mai lucrează pentru noi.

Lucrează pentru sine sau pentru alte interese ce o guvernează; în fond, pentru sine, supravieţuirea instituţiei/srl-ului/trustului prin orice mijloace posibile. Cum era povestea cu câine de pază al democraţiei? A patra putere în stat? Auăleu!

Nu am nici cea mai mică încredere în presă, nu am nici cea mai vagă idee unde aş putea găsi un articol scris obiectiv, care să mă informeze şi nu să mă polueze cu opiniile domnului/doamnei jurnalist ce a scris articolul şi de 1 an şi ceva eu nu am televizor. Este strâns frumos, într-un sac de gunoi, în beci. Viaţa mea este mult mai frumoasă de atunci. (am câutat 2 ore alaltăieri ca să scriu articolul despre agora şi încă nu sunt lămurită dacă consilierii au votat împotriva sau doar s-au abţinut pentru că în ianuarie am găsit că au fost 22 pentru, 1 impotriva şi 24 de abţineri).

Ca atare, blogurile în România  sunt un loc de refulare a frustrărilor (peste care am dat, nu toate, sunt şi unele frumoase şi scrise interesant, pe teme relevante…foaaarte rar).

Tema “De ce nu ies oamenii în stradă?” a inspirat o postare de blog înfiorătoare. Blogul se autodefineşte “Acesta este un blog educativ”(click pt trimitere la postare). Iată ce crede autorul că ţine de a educa un cititor:

Foarte mulți români sunt foarte prost educați.”, “Foarte mulți români […] pentru că sunt egoiști“, ca prime motive pentru care nu ies în stradă. “Lipsa de încredere şi speranţă” au parte de doar două rânduri faţă de paragrafele primelor două. 

Un comentariu spune: “Perfect adevarat. Tin sa mentionez insa,ca foarte multi din cei care, evident, au o situatie materiala buna, iar pe langa asta, sunt si intelectuali, manifesta de cele mai multe ori egoismul mai sus mentionat. Studiile arata ca oamenii cu un IQ mare, au , ca efect secundar, si o lipsa a inteligentei emotionale, fapt care genereaza egoismul, individualitatea si egocentrismul.”

CE? Deci românii sunt prea deştepţi şi prea bogaţi ca să iasă în stradă! Voi vă auziţi? =))))))))))) Oau!

Ştiţi ce se intâmplă dacă demisionează Băsescu? Eu una am citit Constituţia din curiozitate.

În termen de 3 luni de la data la care a intervenit vacanţa funcţiei de Preşedinte al României, Guvernul va organiza alegeri pentru un nou Preşedinte.

Dacă funcţia de Preşedinte devine vacantă ori dacă Preşedintele este suspendat din funcţie sau dacă se află în imposibilitate temporară de a-şi exercita atribuţiile, interimatul se asigură, în ordine, de preşedintele Senatului sau de preşedintele Camerei Deputaţilor.

Preşedintele Senatului este Vasile Blaga. Preşedintele Camerei Deputaţilor este Roberta Anastase. =)))))

Foarte bine, foarte frumos. Noi alegeri.Şi?

Ar trebui să ieşim în stradă pentru a combate şpaga ce trebuie dată pentru orice, de la educatoare la grădiniţă şi asistente medicale ca să aibă grijă de soţia ta ce naşte (unchii mei au plătit o avere ca să aibă un minim de comfort mental că acele sunt noi) până la sustragerea fondurilor structurale.

Ar trebui să ieşim în stradă ca să ne exprimăm gândurile pentru că presa nu le aude şi nu le difuzează (din punctul ăsta de vedere o agora ar fi fost o treabă interesantă; un loc de dezbatere publică directă, fără gatekeep-eri incompetenţi şi cumpăraţi; nu sunt toţi, dar eu nu mai ştiu să îi deosebesc).

Ar trebui să ieşim în stradă să atragem atenţia profesorilor noştri că noi vrem să fim luaţi în serios şi vrem să fim invăţaţi. Lipsa de interes a dascălilor pentru viitorul elevilor lor este tristă. Pot numi pe degete profesorii care mi-au stârnit respectul şi admiraţia în toată viaţa mea.

Ar trebui să ieşim în stradă pentru a protesta lipsa bunei funcţionări a administraţiilor publice ce încurcă şi îngreunează orice activitate. De exemplu, suntem împovăraţi de tot felul de impozite şi stăm la cozi ca nişte câini pentru a da sutele de lei pentru un petec de pământ sau pe propriul câştig.  Măcar de am vedea banii ăia investiţi în ceva.

De aici se începe construcţia unei ţări. Putem ieşi în stradă de 100 de mii de ori. Firea şi năravul celor ce sunt acum înfipţi în partide şi structuri nu se vor schimba. Putem să creem generaţii noi, mai sănătoase, dar mi se pare că mai mult se degradează pentru că ne pierdem timpul cu arătat degetul şi învinuitul a 3 entităţi. Preşedinte, premier şi capra vecinului.

Citeşte constituţia, raportează parcangii, nu da şpagă, dă o palmă peste faţă profesorului care stă cu mâna întinsă. Asta poţi să faci şi să fii şi deştept şi egoist în acelaşi timp.

Comments
11 Responses to “De la zoo la “zoo””
  1. Emilian says:

    Cateva chestii:

    1.Aproape ca-mi pierd timpul raspunzând

    2.Tu ai facut o Facultate de Comunicare şi Relaţii Publice? In prezent esti la Master în Managementul Instituţiilor Mass-Media, anul I ? Te-au invatat acolo ca frazele / propozitiile / expresiile își pot pierde sensul dacă sunt scoase din context? Invita-ți vizitatorii textului să citească și ei postarea infioratoare, uite pun eu linkul aici inca o data:

    http://ceicunoi.wordpress.com/2012/01/18/de-ce-nu-protesteaza-mai-multi-romani-in-strada-motive-pol4/

    Să vadă și ei daca e ceva inforator acolo sau nu…

    Tu, care ”ti-ai rost coatele” pt comunicare, relatii publice, mass-media, chiar crezi că dacă subliniezi faptul ca unele paragrafe dintr-un text, oricare ar fi el, au mai multe randuri și altele mai putine, demonstrezi ceva? Faptul ca au mai multe randuri sau mai putine nu inseamna absolut nimic. Dar poate ai invatat la scoala ca importanta e forma textelor, nu continutul. ”Copii, țineți minte, când vedeți ca un autor a scris puține randuri despre ceva, si multe despre altceva, sa fiti siguri ca acel autor considera mult mai importanta chestia despre care a scris mai multe randuri! Am zis!” genial

    Tu, care ”ti-ai rost coatele” pt comunicare, relatii publice, mass-media, cum sa întelegi din comentariul asta:

    “Perfect adevarat. Tin sa mentionez insa,ca foarte multi din cei care, evident, au o situatie materiala buna, iar pe langa asta, sunt si intelectuali, manifesta de cele mai multe ori egoismul mai sus mentionat. Studiile arata ca oamenii cu un IQ mare, au , ca efect secundar, si o lipsa a inteligentei emotionale, fapt care genereaza egoismul, individualitatea si egocentrismul.”

    ….chestia asta:

    ”CE? Deci românii sunt prea deştepţi şi prea bogaţi ca să iasă în stradă! Voi vă auziţi? =))))))))))) Oau!”

    ?

    …chiar ca oau…. cum sa intelegi asa ceva?

    3.Stiu ca sistemul romanesc de invatamant este un dezastru, deci oricum nu aveam asteptari.

    4.Atentie: cam intre 20-25 de ani este ultima perioada din viata oamenilor cand mai pot schimba ceva in propriul comportament, legat de propriul caracter, legat de propria mentalitate și propria gandire, legat de relatia cu societatea si cu cei din jur. Fa cumva sa nu treci de perioada asta fara sa fi citit mai mult, ca sa afli mai mult despre ce inseamna viata reala si cum functioneaza lumea reala in care traim, despre ce inseamna educatie cu adevarat, despre ce e normal si ce e anormal etc.

    5.Iti recomand sa citesti si alte chestii de pe blogul educativ cu ”postarea infioratoare”. Sunt multe lucruri pe care le-ai putea invata de acolo: http://ceicunoi.wordpress.com/ce-i-cu-noi/

    Spor!

    • Am pus si eu linkul, stai linistit.🙂
      Am observat ca iti place sa repeti cuvinte. Am citit si in descrierea blogului. Merci pentru asta🙂

      Merci si pentru ca mi-ai raspsuns si cred ca nu ne contrazicem in nimic inafara de faptul ca ma acuzi ca ti-am trunchiat cuvintele. Acelea erau printre motive. Nu negi asta sper. Faptul ca unii oameni inteligenti sau cu stare buna nu ies in strada pentru ca sunt egoisti si/sau nu empatizeaza. De vreme ce sunt 20 de oameni pe strada acolo banuiesc ca restul indeplinesc din criteriile date de tine. Primele dintre acelea fiind lipsa educatiei si egoismul. Eu m-am simtit tare lezata de aceste motive dezvoltate dintr-o generalizare pripita. Nici nu mi se par motive legitime, dar fiecare cu opiniile lui.

      Faptul ca o postare nu mi-a placut nu inseamna ca sunt proasta, apropo, sau ca nu am citit nici un altul. Incearca sa accepti si critica. Poate nu am mentionat alte postari pentru ca nu am avut o critica asupra lor, iar ideea blogului mi se pare foarte ok.

      Noapte buna!
      Aripa

      • Serban says:

        Stii cum e cand ai o idee si iti se dovedeste ca nu e adevarata dar tu continui sa o sustii fiindca nu ai capacitatea de a recunoaste ca nu ai dreptate?

        Asta face acest domn, se simte inferior fata de intelectuali, tineri, persoane instarite (care au ajuns prin munca asa), si toate celelalte clase de oameni pe care le mentioneaza. S-a trezit ca vrea sa reprezinte un popor dar este sustinut doar de 20 de persoane.

        Poate inainte sa te ia “la misto” ar trebui sa gandeasca putin “outside the box” si sa se uite in jur.

        Dar ce avem noi de spus in fata lui care citeste mai mult si intelege cum trebuie lucrurile fiindca a facut scoala inainte de 89? Daca tot nu avea asteptari de la noi (fiindca suntem egoisti) chiar sunt curios dece si-a pierdut timpul? Mai bine ar incerca sa mobilizeze minerii doar ei sunt cei care nu ar avea motive sa stea acasa conform blogului sau… totusi pana si ei sunt la munca (egoisti pana si minerii in romania).

  2. Păi în loc de oameni de cultură, au ieșit vedetele, eroii patriei, luptatori neosteniți într-ale salvării de neam. În “vremurile bune” de la Universitate (vezi luna ianuarie) au ieșit Mircea Badea, Ciutacu, Gâdea, Nistorescu. *And the crowd goes wild!*

    E ușor să stai și să urli în piață ca “vrem să muncim!”. Îmi aduc aminte o secvență elocventă pentru mulți dintre protestatari:

    – Marș al cadrelor militare disponibilizate (în caz că cineva nu știe, sunt cei care au ieșit la pensie la 50 de ani și au pensii de peste 3.000 de lei). Bld. Aviatorilor, pe langă clădirea de birouri de la Charles de Gaulle (cea verde și înaltă). Se scadnează catre ”corporatiști”: ”Nu stați la balcoane, că muriți de foame!”. La balcoane, numai zâmbete. Lumea își termină de fumat țigara, zâmbește și se intoarce la treabă . Servicul ală de la 9 la 5 care le aduce salariul ăla destul de bun la final de lună (peste medie). –

    Acum, îmi spune cineva câți non-bugetari a văzut la proteste? Majoritatea și-a văzut de treabă. Știu că pentru o pâine trebuie să muncești, nu să urli ca disperatu’ să-ți bage statul în plasă.

    Gata. Am luat-o pe arătură🙂 Nu refuz nimănui dreptul la protest, dimpotrivă. Dar aș vrea să văd ca e un protest justificat, cu oameni care chiar merită sa protesteze (care muncesc și nu caută doar să sugă din dulcele nectar al ajutoarelor de stat). Până una-alta, scandarile gen ”Dictatura” ma lasă rece. Și îi lasă rece și pe cei care trec pe acolo. Personal, in ianuarie, dupa 4-5 zile de proteste, am devenit indiferent. Aceleași fețe, aceleași scandări. Cred ca aceeași au și rămas (mai fac cu tura). În rest, lumea își vede de treaba ei și muncește.

    În cadrul actual, schimbările nu vin din țipatul ăsta din piață. Schimbările vin de la fiecare dintre noi. Civilizația începe întâi cu noi, și nu cu autoritățile.

    Trebuie să știm sau să învățăm să spunem ”nu” acolo când dăm de un abuz, de o șpagă. Să știm sa fim corecți în ceea ce muncim. Să avem curajul să facem o plângere administrativă. Să ne rupem din timp pentru a face o contestație. Să știm ce înseamnă sa reciclăm, să circulăm civilizat. Avem dreptul sa cerem civilizație atunci când și noi ne purtăm civilizat.

    P.S. Scuze pentru comentariul kilometric😛

  3. 1singur says:

    nu avem cu cine. suntem un popor de prosti sau nevertebrati sau si prosti si nevertebrati. dar cred ca ti-am mai spus asta pe undeva.

    poveste: pe undeva pe la 22 decembrie trecut, gramada de revoltati la universitate, scanteia a fost faza cu doctorul arafat. intr-una din seri ma perind prin zona sa iau pulsul, raman pana mai tarziu, multi pleaca, accese de violentza, se executa o “procesiune” spre romana. alte accese accese de violentza, din fericire tinute-n frau de niste unii care erau un fel de lideri p-acolo si care proclamau “revolutia pasnica”, in rest indivizi abrazivi cam pe oriunde te uitai. episod: in timp ce ne scurgem inapoi catre universitate, un inflacarat adreseaza plin de patos unor tineri ceva de genul “voi de ce nu veniti la revolutie?” etc… contrast izbitor intre exprimarea cu spume la gura a astuia si ironia de pe fetzele alora. penibil. episodul doi, si asta a fost cel mai graitor, s-a petrecut in intersectie, era o cruce acolo, poate mai e, nu stiu, unde un individ mai in varsta, ce se dadea veteran revolutionar din ’89 sau ceva de genul asta, a pus la cale o scema prin care sa ne aratam respectul fata de cei cazuti. asa. si era ceva legat de numele lor, ca cine are numele cazutului x sa-i strige numele, etc. nu mai tin minte daca o avut vreunul numele meu, ca n-am strigat. circul asta s-a-ncheiat cu o ingenunchere in mijlocul intersectiei, s-o zis un tatal nostru, etc. am ramas singur in picioare uitandu-ma la niste idioti, marionete fara minte numai buni sa fie masa de manevra si carne de tocat, care cu jumatate de ora inainte scandau de mama focului, iar acum zaceau ingenuncheati in miezul tzarii, la kilometrul zero. si prosti, si nevertebrati.

    concluzie: i se rupe plua ciobanului cat de tare behaie oile, atata vreme cat intra, behaind, in staul.

    • of. intr-adevar episoade dubioase, dar mie una nu imi pare rau ca oamenii au iesit in strada. sigur, nu e iarba fara uscaturi, dar nu trebuie sa stingem ideea de protest prin afirmatia ca toti protestatarii sunt naspa.
      si din nefericire, concluzia ta mi se pare foarte valabila.

      • 1singur says:

        ideea de protest se poate manifesta in multe feluri, doar ca putini oameni se gandesc la mijloace alternative. eu cred in protestul “gatuirii” fluxului monetar. dar asta trebuie sa se intample la scara larga. inchipuie-ti ca vreme de cateva saptamani/luni toti oamenii cumpara doar strictul necesar. alimente de baza. nu dulciuri. nici un fel de bauturi non/alcoolice, doar apa. nu combustibili, se circula doar cu transportul in comun. nu se cumpara presa, nu se deschide televizorul, nu se asculta radioul. e si asta o forma de protest, si e cea mai eficienta. nu-i nevoie sa iesi in strada, nu te salta jandarmii, nu-ti pierzi timpul de pomana, etc… varful piramidei (locala sau globala) are nevoie de bani pentru a nu pica la baza. politicienii sunt sustinuti/finantati de corporatii. corporatiile sunt sustinute de consumatori. daca n-au consumatori, pica. asadar pica dupa ele si clasa politica. iar atunci avem o putere mult mai mare de decizie, de schimbare, desi apar, ce-i drept, alte riscuri. dar asta-i alta poveste.

      • da.adevarat. misto idee🙂

  4. Homepage says:

    I got what you intend,bookmarked , quite good internet internet site . 249657

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. My Homepage says:

    … [Trackback]…

    […] There you will find 87995 more Infos: kilometrulzero.wordpress.com/2012/03/25/de-la-zoo-la-zoo/ […]…



Lasă-mi un comentariu! :)

